News

Verify and validate hybrid-electric propulsion requirements using Simcenter Amesim. In the model used in this blog post, we focus on the electrification of the propulsion unit of an existing combustion-engine two-seater aircraft. Instead of driving directly the propeller, the internal combustion engine now drives a generator…
“By pre-defining major calibration values using HiL simulation, we were able to reduce the number of actual vehicle tests by 40 percent.” Bang Jae-Sung, Ph.D.Senior Engineer R&D Center Hyundai Motor Company
Thanks to its long history and expertise in the engine modeling area, Simcenter Amesim allows to model an internal combustion engine in many different ways, depending on the goals. Here is a non-exhaustive list of the numerous ways a 4-cylinders engine model can be modeled.
An educational video explaining the Component-based Transfer Path Analysis (TPA) method. By isolation components and combining TPA data with test and simulation data in a modular way, engineers can predict full vehicle NVH in any configuration. Component-based TPA speeds up the development process, allows for…
Zu den verwendeten Strategien gehören die Auswahl der Komponenten, die Änderung der Kontrollstrategie oder die Variierung der Kältemittelflüssigkeit. Wir sehen heute, wie die modellbasierte Simulation von Simcenter Amesim genutzt werden kann, um die Entwicklung eines immer ökologischeren Kühlschranks zu fördern.
Sie sind Entwicklungsleiter für eine neue Maschine und müssen pneumatische, hydraulische und mechanische Komponenten miteinander verbinden. Zudem sind die Auflagen des Kunden sehr streng. Wie gehen Sie vor? In diesem Video erklärt Alvaro C., wie das Virtuale Commissioning mit dem Digital Twin hilft, die Entwicklungszeiten…